Cu cauciucuri de iarnă sau fără? Aceasta este întrebarea valabilă nu doar pentru şoferi, ci şi pentru oamenii legii. Şi, cum subiectul cauciucurilor de iarnă este unul "la modă", gurile rele spun că nici oamenii legii nu prea ar fi reuşit să-şi echipeze până în prezent toate maşinile din dotare. Remuneraţie mică, după buget! Însă, mare grijă, că, vorba aia, nici iarna nu-i ca vara!
Iată, cum stau -cel puţin statistic -maşinile poliţiei cu dotările de iarnă. Am aflat că autospecialele de Poliţie Rutieră sunt echipate 100%, în timp ce maşinile din cadrul structurilor de Ordine Publică,doar 85% sunt pregătite pentru sezonul rece. "Autospecialele aflate în dotarea formaţiunilor de Poliţie Rutieră au fost echipate corespunzător, cu anvelolope de iarnă, în proporţie de 100%, cele din cadrul structurilor de Ordine Publică au fost echipate în proporţie de 85%. Pentru maşinile rămase neechipate au fost demarate procedurile pentru echiparea corespunzătoare a acestora" potrivit datelor oferite de IGPR în ceea ce priveşte problematica anvelopelor.
Doar la parada de 1 Decembrie
Potrivit unor surse din cadrul poliţiei, cea mai tare achiziţie din dotarea Poliţiei Rutiere, automobilul Lotus Evora S, un model de peste 70.000 de euro- nu a fost şi nici nu va fi echipată pentru perioada rece. Aşa că, "vitezomana" poliţiei, maşina care poate atinge 100 kilometri pe oră în 4,8 secunde, va mai ieşi o "tură" la parada de 1 Decembrie, după care va intra pentru o vreme "în şomaj de iarnă". Viteza maximă pe care o poate înregistra "bijuteria" de la Rutieră este de 208 km/h. Maşina este folosită pentru supravegherea arterelor aglomerate, cu risc sporit şi pentru misiuni de patrulare şi intervenţie rapidă. Aşa că, iarna, spun oamenii legii, nu prea ar mai avea atât de mult de alergat după şoferii vitezomani... În plus, maşina este joasă şi nu ar putea înainta prin nă