Gama de preturi de sub 10.000 de euro, echiparea aproape completa si spatiul interior comparabil cu cel al unui model dintr-un segment superior sunt principalele atuuri ale lui Sandero. Dar sunt suficiente pentru a asigura succesul?
La fel ca in 2004, cand Dacia lansa noul Logan, model care a declansat "revolutia" low-cost, la patru ani de cand constructorul local a schimbat conceptia legata de sedanurile compacte, constructorul vine cu un model de clasa mica, mai ieftin, dar cu o echipare peste media din segmentul sau de pret.
Cu toate acestea, competitia, reprezentata de modelele de import de clasa mica, este una mai puternica decat era pentru Logan in 2004.
Iar intrebarea este - cine are aproximativ 10.000 de euro si doreste un automobil de oras, suficient de spatios pentru o vacanta de o saptamana, dar si echipat decent, pentru ce ar opta - Dacia Sandero sau un model de import?
Potrivit statisticilor APIA, in primele patru luni ale acestui an, vanzarile modelelor de clasa mica au scazut cu 3,5%, in timp ce segmentul compact, in ciuda lansarii de noi modele, a avansat cu peste 35% in acelasi interval, subliniind faptul ca piata se reorienteaza catre modele mai scumpe. Concluzie sustinuta si de declaratiile lui Jacques Daniel, directorul comercial pentru marcile Dacia, Renault si Nissan, potrivit declaratiilor caruia piata locala incepe sa se asemene tot mai mult cu cea a Europei de Vest.
De aceea, in cadrul comparatiei Sandero vs. competitia de import am optat pentru versiunea de top - Prestige, in conditiile in care in jurul valorii de 10.000 de euro sunt numai versiunile de baza ale modelelor de import.
Un avantaj important al lui Sandero il reprezinta si faptul ca este asamblat in Romania, majoritatea companiilor de asigurari oferind un tarif mai scazut in cazul politelor CASCO, in timp ce reteaua de dealeri si se