Băcăuanul lucrează la Teatrul „Bacovia“ de 28 de ani. Croitor de meserie, a realizat sute de costume artiştilor, pentru diferite spectacole.
Dan Vipel este omul fără de care actorii nu ar putea apărea în faţa publicului în piesele de teatru. El le asigură costumaţiile pentru spectacol. În aproximativ 28 de ani, a croit smokinguri, fracuri, jachete şi redingote. A cusut sute de costume de epocă şi spune că încă nu s-a plictisit. „Am moştenit talentul de croitor de la mama mea, care era şi ea croitoreasă. Am furat meserie de la ea şi la 16 ani mi-am făcut primul pantalon“, îşi aminteşte Dan Vipel. Croitoria a învăţat-o la şcoală în Piteşti, după care s-a perfecţionat muncind propriu-zis pentru Cooperaţia Meşteşugărească. „Am învăţat atunci ce însemană tiparele, pe care le-am folosit deseori la începutul carierei. Acum nu mai lucrez cu ele, le ştiu pe de rost“, explică croitorul.
Când avea 25 de ani a fost la teatru şi a hotărât că acesta este locul unde ar vrea să muncească. „Părinţii mei mergeau des să vadă piese de teatru şi nu de puţine ori îi însoţeam şi eu. Am văzut la acea vârstă «Fata fără zestre». Am rămas impresionat de costumele actorilor şi atunci am decis că vreau să lucrez pentru ei“, îşi aminteşte băcăuanul. Dorinţa lui a devenit realitate şi de aproape trei decenii croieşte vestimentaţii pentru Teatrul „Bacovia“.
Fiecare costum este unic
În anii petrecuţi în faţa maşinii de cusut, Dan Vipel nu a realizat niciodată de două ori acelaşi costum. „Întotdeauna am avut o legătură strânsă cu regizorii şi scenografii din ţară sau din străinătate. Ei sunt cei care hotărăsc cum trebuie să arate costumele. Fiecare are pretenţii diferite, astfel că nu am cusut niciodată acelaşi lucru de două ori“, precizează croitorul.
Din mâinile lui au ieşit costume de epocă, redingote, fracuri şi smokinguri de excepţie. „Unele d