- Pe fondul crizei economice apar noi servicii pe piata organizatorilor de evenimente, in timp ce clientii renunta la alte produse pentru a reduce bugetul.
- Daca anul trecut, crestea cererea la sculpturi in gheata sau prezenta unor lebede vi la eveniment, pentru ca ar aduce noroc, mirii inceputului de an
au optat pentru cele mai ieftine flori.
Sa pui pe picioare o afacere care are ca sfera de activitate organizarea de petreceri este o provocare care poate aduce mari satisfactii, spun cei care sunt deja prezenti pe aceasta piata. Majoritatea celor care au o astfel de afacere au imprumutat modelul uneia similare din strainatate, iar pe fondul schimbarii mentalitatii si adoptarii stilului unei vieti occidentale, romanii apeleaza tot mai des la serviciile firmelor din bransa.
Adriana Baciu, proprietara unei firme de profil, spune ca "nu se simte criza financiara, daca vorbim din punct de vedere al numarului evenimentelor. Chiar putem vorbi de o crestere. Din punct de vedere al incasarilor, stam foarte prost, deoarece clientii lasa avansuri foarte foarte mici la incheierea contractelor. De altfel, cauta serviciile cele mai ieftine si nu mai tin cont neaparat de calitate, comparativ cu perioada dinaintea crizei".
Clientii si pretentiile sunt diferite, la fel ca si bugetul alocat unui asemenea moment. "Vara trecuta, am organizat o nunta foarte ciudata. Desi afara erau 30 grade, am facut sculpturi in gheata si zapada artificiala. Costurile au fost foarte mari iar operele de arta nu au rezistat mai mult de cateva ore. Mirii au confirmat ca acest lucru le-a ridicat mult cinstea. Au costat 18.000 de lei. Un alt client ne-a solicitat o piscina cu petale de flori si lebede. Pentru doua ore, costurile s-au ridicat la 2.500 de lei", a spus Baciu.
Tot mai ieftin
Acum, pe timp de criza, lumea cere tot mai putin si