Circa trei sferturi din numarul total de reclamatii primite si solutionate la nivelul Comisiei de Supraveghere a asigurarilor (CSA) in perioada ianuarie - septembrie 2011 sunt concentrate la nivelul a cinci companii: Euroins (1.395), Carpatica (952), Astra (659), Omniasig (333) si BCR Asigurari (320), se arata in buletinul trimestrial al acestei autoritati, facut public luni. Din numarul cumulat de reclamatii aferente acestor cinci companii (respectiv de 3.659, reprezentand 74,9% din total), 50,9% au fost solutionate in favoarea petentilor.
In urma cu doua luni, CSA a dat un comunicat cu cateva informatii legate de numarul reclamatiilor primite si solutionate in primele noua luni ale acestui luni. La acel moment, CSA preciza ca "Euroins, Carpatica si Astra sunt printre asiguratorii cu un numar mai mare de reclamatii" dar ca numarul de plangeri primite la adresa acestor asiguratori reprezinta circa 2% din numarul de dosare de dauna platite de aceste companii in perioada mentionata.
In buletinul trimestrial publicat luni, CSA ofera mai multe detalii in aceasta privinta. Astfel, in primele noua luni din acest an, autoritatea a primit si solutionat in total 4888 de reclamatii (4689 pe segmentul asigurarilor generale si 199 de reclamatii legate de asigurarile de viata), in scadere cu 15% fata de aceeasi perioada din 2010.
Din acest numar total de reclamatii, 3659 de plangeri au vizat cinci companii - Euroins (1.395 plangeri), Carpatica (952), Astra (659), Omniasig (333) si BCR Asigurari (320), iar dintre acestea doar 50,9% au fost solutionate in favoarea petentilor, se arata in buletinul CSA.
Autoritatea a mentionat si ce s-a intamplat cu restul reclamatiilor considerate neintemeiate sau a caror rezolvare nu a fost favorabila petentilor, in numar de 1.798 pentru cele 5 societati enumerate mai sus. Solutiile din aceste dosare de dauna