Frecvenţa cu care apar ideile proaste în politica românească nu este egalată zilele astea decât de ritmul alert în care se închid prăvăliile în malluri, lăsând în loc găuri plombate cu bannere uriaşe ce proclamă, cu entuziasmul forţat al disperării, „aici se va deschide un nou magazin pentru dumneavoastră”. Sursa: EVZ
Firmele au redus inventarele, ca diversitate şi calitate, la oferta de acum şase-şapte ani, înainte de marele boom al consumerismului, păstrând la vânzare doar produsele cele mai scălâmbe, bizare şi bling în încercarea, probabil corectă, de a anticipa gusturile clientului român mediu.
Bucureştiul şi oraşele mai mari de provincie arată ca nişte Chişinăuri un pic mai colorate, în care deosebeşti clar cele trei categorii sociale de bază ale tranziţiei: (1) vârsta a doua şi a treia care a pierdut cursa, în trenciuri ponosite şi basmale, mişunând cu sacoşica; (2) copiii şi/sau nepoţii lor, la fel de lipsiţi de resurse, doar costumaţi mai aspiraţional în uniforma tricou-cuglugă, blugi-cu-paiete, călărind maşini germane second-hand de pe care curg tablele; (3) în fine, câştigătorii tranziţiei, care găsesc o cale sau alta să-şi etaleze în nasul celorlalţi succesul.
Iar acum, o falangă de politicieni, în general tot second-hand, din Comisia de agricultură a Camerei, s-au gândit să dea un asalt şi la fărâma de spaţiu public, aşa kitsch cum e el, în care aceste categorii sociale se mai întâlneau: supermarketul din mall.
N-am iluzii privind comisiile de agricultură din parlamente, ele fiind în mai toată Europa nişte bastioane ale protecţionismului miop, controlate de afacerişti. De ce ar face a noastră excepţie, fie că e vorba de hârşâitul traseist Valeriu Tabără, actualmente la PDL, fie de mai tânărul Valer Steriu, fost PSD şi actualmente independent, ori de Culiţă Tărâţă, care e aşa cool încât este primit cu bucurie