Loganul victimelor, deşi cele două airbaguri s-au declanşat, n-a avut nici o şansă în faţa Mercedesului ML
European New Car Assessment (Euro NCAP) este o organizaţie sprijinită de mai multe guverne din Europa şi se ocupă cu testarea siguranţei oferite de automobilele noi. A fost fondată în 1997 şi a testat marea majoritate a maşinilor noi. Pe acolo au trecut atît Mercedes-Benz ML, cît şi Dacia Logan. SUV-ul german a obţinut un scor de 34 de puncte şi 5 stele calificativ de siguranţă, adică maximum posibil, în ceea ce priveşte protecţia adulţilor care ocupă locurile din faţă ale maşinii (şofer şi pasager), în timp ce Loganul a strîns 19 puncte şi 3 stele.
EuroNCAP încearcă maşinile la impact frontal la o viteză de 64 km/h cu un obstacol deformabil, de aceeaşi greutate cu automobilul evaluat. Prin urmare, "stelele de siguranţă" atribuite de EuroNCAP se referă numai la rezistenţa acestora în cazul unor accidente cu vehicule de aceeaşi talie!
În cazul accidentului provocat de Huidu au fost implicate maşini de gabarite total diferite. Fără a face calcule fizice şi matematice elaborate, trebuie spus că Mercedes-ul ML are o greutate dublă faţă de Logan (ML - 2.130 kg, Logan - 975 kg), ceea ce a influenţat decisiv dinamica accidentului.
Nu se poate compara rezistenţa unei maşini care costă de aproape 8 ori mai mult decît cealaltă, cum a fost în acest caz, diferenţa enormă de preţ regăsindu-se şi în metalele folosite la crearea celulei de siguranţă a fiecăreia în parte, şi în sistemele de siguranţă activă şi pasivă folosite.
Mai mult, în dinamica unui accident contează enorm şi înălţimea de lovire, punctul forte al fiecărui automobil fiind la nivelul lonjeroanelor. Se poate verifica cu ochiul liber că paraşocul unui SUV ajunge peste nivelul farurilor unui automobil din clasa compactă, înseamnă că ML-ul a lovit Log