Piata online din Romania a trecut in anul 2008 printr-o serie de transformari care au contribuit la maturizarea acestui segment. Profesionalizara sistemului de masurare a traficului, un interes mai mare pentru proiecte speciale si cresterea numarului de agentii care si-au lansat propriile divizii interactive sunt semne clare ale unui interes din ce in ce mai mare pentru zona online, crede Magdalena Zander, director executiv al regiei de vanzari INTACT Interactive.
“Numarul de utilizatori de Internet a crescut constant. Avem de a face cu din ce in ce mai multi oameni activi, foarte ocupati si care gasesc in Internet o metoda rapida si eficienta de a obtine informatia. Acesti oameni nu mai pot fi atinsi prin media clasice si aici intervin campaniile online. Cu cat mai multi internauti, cu atat mai mult interes pentru aceasta zona. Si cum pana acum Internetul si-a dovedit eficienta, a crescut si increderea clientilor in el si a inceput sa fie o prezenta constanta in mixurile de media”, a declarat, pentru Wall-Street, Magdalena Zander (foto).
In opinia acesteia, proiectele online de anul acesta s-au concentrat pe cresterea awareness-ului brandurilor in randul utilizatorilor de Internet. In plus, eficienta si rezultatele clare au fost elementele pe care s-a pus cel mai mare accent in realizarea proiectelor.
In ceea ce priveste decizia grupurilor si companiilor media Gazeta Online, Intact Media Grup, InternetCorp., MediaPro Interactiv, ProTV si Realitatea-Catavencu de a opta exclusiv pentru datele oferite de sistemul de masurare oficiala a traficului online, Studiul de Audienta si Trafic pe Internet (SATI), Magdalena Zander considera ca masura reprezinta o “miscare fireasca si sanatoasa a pietei online din Romania”.
“Fiind un instrument BRAT, organizatia profesionala la care au aderat toti marii playeri din industrie, studiul aduce un plus de incred