Si sefii gresesc. Executivii de top uita uneori care este rolul lor in companie si preiau sarcini pe care ar putea foarte bine sa le delege altor angajati, din nevoia de a detine controlul, mai ales in situatii dificile. Care sunt activitatile neproductive in care se implica managerii atunci cand este cea mai mare nevoie de calitatile lor de leadership si care sunt solutiile pe care le propun specialistii?
"Remember that time is money", il sfatuia acum mai bine de doua secole Benjamin Franklin pe un tanar om de afaceri, teorema pe care managerii din zilele noastre pare sa fi uitat cum s-o aplice. Multe din zilele din viata managerilor se rezuma la o serie de activitati neproductive si consumatoare de timp, printre care se numara trimiterea de e-mailuri neimportante, participarea la sedinte fara miza care dureaza ore in sir, convorbiri telefonice, redactarea de documente sau navigarea pe internet.
"In topul activitatilor neproductive as include cu siguranta convorbirile telefonice si e-mailurile legate de subiecte minore, apoi sedintele interne prea lungi. Nu in ultimul rand, internetul, care 'mananca' din timpul tuturor, nu doar al managerilor", sustine Calin Ilie, directorul hotelului Ibis Gara de Nord.
Timpul pare sa fie singura resursa pe care managerii o pot gestiona independent de celelalte in perioade grele pentru companie, ceea ce inseamna ca activitatile interne ale organizatiei ar trebui cu atat mai mult sa o utilizeze mai eficient.
"Sedintele prost conduse si organizate sunt printre hotii de timp cu cel mai mare impact negativ asupra eficientei utilizarii acestei resurse", sustine Adrian Ciocodan, director general al companiei de training si consultanta Smartbox-Active Learning Experiences.
Adesea, intrunirile regulate ale unor reprezentanti ai companiei sunt o simpla activitate de rutina, al carei rezultat este pierdere