CNA a aprobat statutul de campanie sociala pentru spoturile antifumat, dar atunci cind se trece de consultanta gratuita, mai toate optiunile de tratament vin din partea unei singure firme de medicamente, GSK. Nu intimplator, GSK este proprietarul site-ului ?nututun.ro?, despre care cei de la infoline antifumat, de la numarul de telefon promovat in reclamele sociale, ne-au confirmat ca este site-ul campaniei ?Nu tutun?. Am incercat sa ii contactam pe cei de la GSK, insa nimeni nu a raspuns la nici unul din numerele de telefon de pe site. De aceeasi tacere ne-am lovit si in cazul Societatii Romane de Pneumologie, care impreuna cu asociatia ?Aer Pur? au initiat aceasta campanie la care este asociat si Ministerul Sanatatii.
Inca de la inceputul campaniei ?Nu tutun? au aparut discutii pe Internet in care utilizatorii se intrebau care este rostul culorilor mov si galben ce invadeaza ecranul si, mai ales, ce este cu Z-urile care marcheaza diferitele sectiuni ale site-ului. Intimplator sau nu, Z-ul in culorile mentionate, cu exact acelasi corp de litera desenat ascutit si inclinat spre stinga, este logo-ul medicamentului produs de GSK.
Ralu Filip, presedintele CNA, ne-a declarat: ?Acest caz va fi luat in discutie de Consiliu intr-o sedinta de saptamina viitoare, singurul lucru pe care CNA poate sa-l faca fiind sa dea o recomandare televiziunilor. CNA nu a obligat televiziunile sa difuzeze acest spot. Atunci cind am dat acordul nostru pentru considerarea acestui spot ca o campanie sociala am luat in considerare spotul tv, care nu face nici un fel de aluzie la vreun produs.? (Cosmin Tupa)
Reclama e gratuita, medicamentul nu
Antena 1 nu a difuzat din start campania ?Nu tutun?. Laurentiu Ionete, directorul de vinzari al Antenei 1, ne-a declarat ca, anul trecut, el a refuzat o campanie care promova vaccinul antihepatic din simplul motiv ca v