Cum ajută un film artistic educarea unui viitor medic? Un proiect studenţesc propune mediciniştilor vizionarea şi dezbaterea atitudinilor şi obiceiurilor din filme cu tematică medicală. Discuţiile şi tâlcurile extrase din acest program fac obiectul articolului scris de dra Sorina Vasile la rubrica Student la medicină.
Îi spui pacientului tău, un mecanic auto cu cancer pulmonar, că mai are şase luni de trăit. Ce faci când refuză să mai stea în spital şi-ţi zice că pleacă departe de familie? Tu vrei să ştii ziua exactă când vei muri?
E joi seara şi 40 de studenţi vorbesc despre asta într-un mic amfiteatru din Facultatea de Medicină. Tocmai au terminat de văzut„The Bucket List“, un film despre doi bolnavi de cancer care, atunci când află că sunt pe moarte, fac o listă cu dorinţe pe care au amânat o viaţă întreagă să le îndeplinească. Astfel, Carter şi Edward (un muncitor, respectiv un om de afaceri) ajung să facă curse cu maşini vechi, să discute despre rai pe vârful piramidelor egiptene, să tragă cu puşca în savană sau să încerce (fără succes) să cucerească Everestul. După ce filmul se termină, în locul lui sunt proiectate o serie de diapozitive pe care sunt scrise subiecte pentru discuţii: „Boala, element de legătură între pacienţi“, „Atitudinea medicilor şi a pacienţilor vizavi de moarte“ sau „Cazuri personale – care este situaţia la noi în ţară?“.
„Treci peste boală ca să ajungi la om“
Proiectul care adună studenţii să vorbească despre filme cu teme socio-medicale se numeşteSCOME Cinema şi a început acum doi ani. Acesta face parte din departamentul SSMB de educaţie medicală şi se desfăşoară şi în alte societăţi mediciniste europene sub numele de „Movies and Medicine“. La începutul anului universitar, studenţii aleg un film Publicitate care să aibă legătură cu evenimentele de sănătate şi medicină din perioada apropiată. Toat