Producătorii auto din Europa, dar şi cei din întreaga lume traversează o perioadă grea, vânzările înregistrând de câţiva ani încoace scăderi semnificative. Dar acestea nu sunt singurele probleme ale lor. The Economist realizează un top al modelelor care au provocat cele mai mari pierderi constructorilor auto.
Ce este interesant este că nu toate modelele eşuează din cauza unui design nefericit sau a unor predicţii de producţie prea optimiste. Modelele din acest top au cele mai variate motive pentru a-şi explica eşecul.
Toată lumea ştie că Bugatti Veyron este una dintre cele mai scumpe maşini în producţie şi că grupuil VW pierde mult la fiecare unitate fabricată. Dar acest model este doar la mijlocul acestui clasament din punctul de vedere al pierderilor provocate şi nu este nici măcar modelul care a provocat cele mai mari pierderi grupului VW.
Modelele Veyron au provocat o pierdere de 4.617.500 euro sau 6.231.316 dolari.
Dar conform topului realizat de The Economist împreună cu firma de brokeraj Sanford C. Bernstein onoarea de a fi primul în clasament îi revine modeluui Smart ForTwo, mai precis primei generaţii construită între 1997 şi 2006. Cele 749.000 unităţi produse au generat pierderi de 3,35 miliarde euro($4,52 miliarde) pentru compania Daimler.
Principalul motiv a fost faptul că producătorul auto a investit foarte mulţi bani în acest proiect, construind o uzină dedicată, o platformă nouă şi motoare în 3 cilindri. De parcă nu ar fi fost îndeajuns, Smart a ratat ţintele de vânzări cu 40%. Conform calcului matematic realizat de cei care au realizat topul, observăm că Daimler a pierdut 4.470 euro pentru fiecare ForTwo produs.
Alte vehicule precum Fiat Stilo (2001-2009), nu au reuşit să îşi convingă grupul de clienţi-ţintă. Cele 769.000 unităţi produse au reprezentat cu 70 % mai puţin decât estimările Fiat. Compania a pierdut 2.10 mi