Oferta de tot-terenuri Daimler se va extinde în următorii trei ani cu două noi modele, un mini SUV urban (viitoarea clasă City-G) plasat sub proaspătul GLA Concept şi care este aşteptat după 2016, celălalt nou reprezenant fiind Mercedes GLC, care va fi din primăvara lui 2015 versiunea coupe a pătrăţosului GLK.
Fabricantul german va utiliza pentru structura viitorului City-G noua platformă MFA dedicată modelelor compacte precum A-Class şi B-Class, platformă realizată de Daimler pentru soluţia cu tracţiune frontală, dar care poate fi adaptată şi unui sistem integral. Rivalul din Stuttgart al Renault-ului Captur, care va fi al doilea Cross Activity Vehicle din gama Mercedes, va măsura în jur de 4 metri în lungime, cu aproape 30 cm sub actualul GLA Concept.
Crossoverul lifestyle City-G ce va apela la masa de clienţi tineri, va afişa o caroserie destul de scurtă, un look pătrăţos şi o parte frontală care va aduce cu imaginea conceptului Mercedes Ener-G-Force, prototip ilustrativ ce a intrat în competiţia Auto Design Challenge din cadrul Los Angeles Auto Show 2012. Aşadar, Mercedes va reînnoda tradiţia şi va rezerva viitoarei clase subcompacte o parte frontală ca o reminiscenţă sau o punte de legătură spre legendarul G-Wagon, trasat evident la o scară în miniatură.
Deşi va fi departe de masivitatea şi scopul monstruosului SUV Daimler Ener-G-Force, viitoarea clasă de mini-crossovere Mercedes City-G va integra un sistem similar Terra Scan. Capabil să topografieze printr-un scaner 360 de grade în jurul maşinii, scopul său va fi atât de a scana în permanenţă drumul pentru a adapta în timp real setările suspensiei la condiţiile de rulare, dar va include şi un radar ce răspunde la solicitările traficului urban intens ce vine din orice direcţie (inclusiv fluxul de maşini din lateralul unei intersecţii) la care noua specie de SUV urban va fi perfect adaptat.