Asociaţia Comercianţilor din Centrul Istoric al Capitalei cere adoptarea regulamentului privind funcţionarea teraselor, în lipsa căruia proprietarii de localuri nu pot alcătui un plan de afaceri pentru vară, şi înfiinţarea unui Birou unic pentru această zonă.
Membrii comitetului director al Asociaţiei Comercianţilor din Centrul Istoric (ACCI) au susţinut, vineri, o conferinţă de presă în care şi-au exprimat nemulţumirea faţă de faptul că nu a fost adoptat, în Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), regulamentul pentru funcţionarea teraselor sezoniere. Ei au reclamat şi faptul că, în momentul de faţă, proprietarii de localuri trebuie să obţină autorizaţii, să plătească taxe şi să se supună controalelor atât Primăriei Capitalei, cât şi Primăriei Sectorului 3.
"Meciul acesta între instituţii - cine controlează, cine încasează - nu ne interesează. (...) Noi suntem aici să facem afaceri, nu politică", a spus vicepreşedintele ACCI, Mugur Mihăescu, arătând că membrii asociaţiei îşi plătesc taxele şi impozitele la timp şi doresc să fie reglementaţi.
Mihăescu a amintit că regulamentul necesar, la care asociaţia a lucrat alături de Primăria Capitalei, timp de doi-trei ani nu a fost adoptat în CGMB.
"Situaţia în momentul de faţă în Centrul Istoric este puţin neclară. Nu putem alcătui un plan de afaceri pentru ceea ce se va întâmpla la vară, nu putem şti ce şi cum putem aproviziona şi cum funcţiona", a spus, la rândul său, preşedintele ACCI, Daniel Mischie.
Mugur Mihăescu a adăugat că şi Primăria Sectorului 3 poate veni cu propuneri pentru îmbunătăţirea regulamentului, acestea putând fi incluse anul viitor, dar a subliniat că este nevoie ca anul acesta să fie aprobat un regulament.
Reprezentanţii ACCI au mai arătat că, în momentul de faţă, au de obţinut diferite autorizaţii de la ambele autorităţi. "De exemplu, autorizaţia de