Presedintele poate respinge o singura data propunerea de numire a unui ministru, prin analogie cu nepromulgarea o singura data a unei legi. Motivele respingerii nu pot fi cenzurate de primul-ministru, iar presedintele isi asuma politic refuzul. Este exclusa posibilitatea ca premierul sa reitereze prima propunere. In motivare, Curtea constata ca in Constitutie sint elemente care duc la blocaj institutional inadmisibil. Expertii in drept constitutional sustin ca, potrivit principiului juridic al simetriei, presedintele poate refuza tot o singura data revocarea din functie a unui ministru.
Curtea Constitutionala a explicat in motivare argumentele pentru care presedintele nu poate respinge de mai multe ori propunerea de numire a unui ministru pentru o functie vacanta, putind sa-si exercite acest drept doar o singura data.
"Curtea constata ca pentru evitarea aparitiei unui blocaj institutional in procesul de legiferare, legiuitorul constituant a prevazut in articolul 77, al 2, din Legea fundamentala dreptul presedintelui de a cere parlamentului reexaminarea unei legi inainte de promulgare, o singura data".
In acest fel, Curtea inlatura speculatiile si alegatiile unor politicieni, potrivit carora presedintele s-ar putea folosi de acest drept la nesfirsit, creind astfel un blocaj institutional.
Important este ca in motivare Curtea apreciaza ca aceasta solutie are" valoare constitutionala de principiu in solutionarea conflictelor juridice" dintre autoritatile statului si ca " acest principiul are valoare de aplicatiune generala in cazuri similare". Cu alte cuvinte, de acum inainte ramine statuat dreptul presedintelui de a respinge o singura data un ministru si obligatia premierului de a numi o alta persoana.
Din motivarea Curtii Constitutionale, reiese implicit ca presedintele are dreptul sa refuze revocarea din functi