Mazda propune un sistem revoluţionar de comunicare între maşini şi tramvaie pentru a reduce riscsul de accidente. Advanced Safety Vehicle (AVS-5) va fi testat pentru început pe modele Mazda6, pe drumurile publice din Japonia, anunţă compania asiatică.
Sistemul, primul de acest gen din lume, va folosi unde radio de 700Hz care permit autoturismelor şi tramvaielor să împartă diverse informaţii cum ar fi tipul şi locul unui vehicul, direcţia spre care se îndreaptă şi date despre sistemul de frânare şi de semnalizare. Prototipul ASV-5 este echipat cu senzori ultraperformanţi şi cu camere care monitorizează împrejurimile şi urmăresc traseul pietonilor, marcajele ruriere, alte vehicule şi tramvaie.
Probele vor fi efectuate pe străzile din Hiroshima, unde tramvaiele transportă zilnic peste 150.000 de persoane, fiind, ca şi în multe oraşe europene, un mijloc vital de transport, potrivit Mazda.
Tehnologia a fost dezvoltată de o echipă formată din specialişti Mazda, de la Universitatea din Tokyo, ai Companiei de Transport Feroviar Hiroshima şi de la Laboratorul Naţional pentru Siguranţa Traficului şi Mediului din Japonia.
Tehnologii care sporesc siguranţa
Pentru reducerea accidentelor compania japoneză foloseşte deja sistemele i-ACTIVESENSE pe modele precum Mazda6, Mazda CX-5 sau noua Mazda3. i-ACTIVESENSE ajută conducătorii auto să recunoască şi să răspundă la potenţialele pericole, prevenind accidentele sau reducând severitatea în cazul producerii acestora.
Sistemul AVS-5 reflectă eforturile pe care Mazda le face pentru creşterea siguranţei în tradic şi reducerea riscului de accident.
Mazda propune un sistem revoluţionar de comunicare între maşini şi tramvaie pentru a reduce riscsul de accidente. Advanced Safety Vehicle (AVS-5) va fi testat pentru început pe modele Mazda6, pe drumurile publice din Japonia, anunţă compania a