Comisia Europeană a deblocat plăţile prin ProgramulOperaţional Sectorial Transport, astfel că guvernul ar putea primi rambursări pentru lucrările efectuate la autostrăzi sau căi ferate, conform Mediafax.
Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013 (POS-T) asigură finanţarea unor proiecte strategice pentru România în domeniile rutier, feroviar şi naval. Dintre cele 11 companii beneficiare, cele mai importante sunt CNADNR şi CFR SA.
Codaşi la absorbţia de fonduri destinate transporturilor
POS-Transport este cel mai bine finanţat program de acest tip la care are acces România, fiind alocate nu mai puţin de 4,5 miliarde euro, din care România a reuşit să absoarbă în cei 7 ani, de când este membră UE, mai puţin de 300 milioane euro, conform ZF.ro.
Citeşte şi Şova despre autostrada Sebeş - Turda: Trebuie să o finalizăm până în 2016 şi cred că o terminăm
În perioada mai 2012 - mai 2013 ţara noastră a primit rambursări de doar 11 milioane euro prin acest program. Comisia Europeană a decis, anul trecut, presuspendarea plăţilor prin POS-T, către România, însă, începând de vineri, CE a decis deblocarea fondurilor şi reluarea plăţilor.
Comisia Europeană a decis ridicarea presuspendării ca urmare a implementării de către Autoritatea de Management (AM) POS-Transport a tuturor măsurilor dispuse prin scrisoarea de întrerupere plăţi (din iunie 2012) şi scrisoarea de presuspendare (decembrie 2012).
Deblocarea POS T a fost unul din obiectivele strategice ale ministrului Transporturilor, alături de privatizarea CFR Marfă.
Comisia Europeană a deblocat plăţile prin ProgramulOperaţional Sectorial Transport, astfel că guvernul ar putea primi rambursări pentru lucrările efectuate la autostrăzi sau căi ferate, conform Mediafax.
Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013 (POS-T) asigură finanţarea unor proiecte str