Pasat între CFR şi municipalitate, pasajul s-a transformat într-un spaţiu insalubru. Deşi s-a propus transformarea lui în pasaj de trecere auto, soluţia este imposibil de aplicat din pricina construcţiilor vecine
Construit în 1983 pentru trecerea muncitorilor din şi spre Zona Industrială, pasajul subteran de cale ferată din zona Gării s-a transformat în timp într-un loc prin care bistriţenii ezită să traverseze din pricina mirosurilor grele, a luminii slabe şi a pereţilor cu inscripţii triviale. Locul fluxurilor de muncitori care tranzitau în anii 80 pasajul le-au luat acum cerşetorii, beţivii şi câte-un trecător rătăcit când şi când.
Bistriţenii trec direct peste liniile de cale ferată
„Nu mai trec de mult pe acolo. Nici nu ştiu cum arată în interior de ani de zile. Prefer să trec peste liniile ferate, pentru că nu sunt trenuri multe pe aici. Trec zilnic peste linii", explică Dana Florescu, de 38 de ani, agent comercial la o societate comercială cu sediu în zona industrială. De altfe, toţi colegii acesteia procedează la fel", mai spune femeia.
Primăria vrea pasaj, dar suprateran
Construit de Căile Ferate Române, pasajul se află în administrarea municipalităţii, după ce responsabilii de la Căi Ferate-Infrastructură l-au pasat Primăriei, pe motiv că nu au bani pentru el. Primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu este convins că pasajul nu este de perspectivă, iar propunerea de a fi transformat în pasaj de trecere auto, făcută de un grup de consilieri nu este viabilă, din pricina construcţiilor mult prea apropiate, care nu permit amenajări noi: „Studiem posibilitatea de a construi un pasaj suprateran în zonă, cu o înălţime de 5-6 metri, care să se întindă din zona Billa pînă pe strada Romană, după modelul din Lintz ori Bruxelles. Anul ăsta vom face un plan urbanistic şi un studio de fezabilitat şi vom încerca apoi să accesăm un proiect