Alexandra Dumitrescu, director de comunicare la Rafar, conduce, la numai 26 de ani, o afacere de 14 milioane de euro pe an. La vârsta la care unii abia termină facultatea, Alexandra Dumitrescu are în subordine peste 30 de magazine de modă ale Rafar, divizia fashion de la RTC. Alexandra Dumitrescu nu crede în modele umane şi consideră că în România este greu să-i faci pe oameni să acorde importanţă detaliilor.
Şi cu toate astea, principala ei menire este să convingă oamenii că românescul „merge şi aşa“ nu se poate aplica atunci când comercializezi branduri internaţionale de prestigiu. „Noi respectăm standardele mărcilor pe care le reprezentăm şi ne dorim să fim un exemplu de francizat eficient“, consideră Alexandra.
Ea crede într-un mix al evoluţiei profesionale cu cea personală, pe care încearcă să îl şi realizeze. „Cred că angajatorii care aleg oameni nepregătiţi, foarte inteligenţi, dar fără o bază educaţională potrivită domeniului în care activează, îşi asumă un risc prea mare“, este de părere ea.
Totuşi, nu crede că studiile de management sunt obligatorii, ci mai mult abilităţile de conducător. Cel mai solicitant job pentru Alexandra a fost cel de coordonator de marketing la Rafar. „În 2008, Rafar a crescut de la 4.500 de metri pătraţi de spaţiu de vânzare la 13.500.
Tot anul trecut am avut prima campanie în afara ţării, în Republica Moldova, ceea ce a fost foarte solicitant“, susţine tânăra. Anul 2008 a fost şi cel în care Alexandra a primit cele mai multe oferte de locuri de muncă în PR, însă le-a refuzat.
Concediu oriunde, dar nu în România
De aproape patru ani, Alexandra Dumitrescu nu a avut mai mult de un weekend liber, aşa că, anul acesta, este hotărâtă să plece în concediu. „Îmi doresc o săptămână liniştită în care să stau la soare, pe o plajă oarecare, dar nu în România