Compania Autoliv România, producător de sisteme de siguranţă pasivă, a decis să reloce o parte dintre angajaţi în noile fabrici ale grupului, aceasta fiind prima măsură de depăşire a crizei, în condiţiile în care se doreşte păstrarea angajaţilor în interiorul grupului. Grupul a finalizat recent investiţia într-o nouă fabrică în Parcul Industrial Prejmer şi a decis să mute 150 de angajaţi de la fabrica din Braşov a grupului la noua facilitate industrială. „Important pentru noi este că am reuşit să atragem producţia în România, pentru că la Prejmer va fi o divizie de arcuri speciale pentru centuri de siguranţă. Este un proiect în derulare şi, în funcţie de cerere, aici ar putea lucra până la 300 de salariaţi”, a declarat Ionel Fierbinţeanu, directorul general al Autoliv România. Fierbinţeanu spune că angajaţii grupului sunt foarte importanţi pentru companie, în condiţiile în care formarea unui angajat bun se face în doi ani cu investiţii cuprinse între câteva mii şi câteva zeci de mii de euro.
Autoliv România se aşteaptă la o reducere cu 30% a comenzilor pe ansamblul acestui an ca urmare a condiţiilor dificile în care se află industria construcţiilor de automobile. Estimarea este făcută după ce în primele trei luni comenzile au scăzut cu 40% faţă de anul trecut şi după ce s-a observat că în lunile martie şi aprilie trendul scăderii este ceva mai redus decât în primele două luni ale acestui an. Cel mai mult au scăzut, spune Fierbinţeanu, comenzile de la companiile Volvo sau General Motors.
Principalii clienţi ai Autoliv sunt Ford, care acoperea la sfârşitul anului trecut 12% din comenzi, Renault-Ni-ssan (12%), General Motors (11%) şi Volkswagen (10%).
Grupul Autoliv România deţine astfel, trei fabrici – la Braşov, Prejmer şi Lugoj, dar şi un centru de inginerie unde proiectează noi sisteme de siguranţă pasivă. Compania Autoliv România, producător de