Camelia Gavrila• Textul propus in cadrul variantei de subiect la limba romana pentru clasa a VIII-a nu a fost prea inspirat ales, generand uneori interpretari dintre cele mai hilare • "Desi variantele au respectat structura propusa prin varianta comunicata anterior ca model de catre Consiliul National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamantul Preuniversitar, prin postare pe site-ul Ministerului Educatiei, acestea au pus mai multe probleme elevilor. Exprimarea unei opinii personale cu privire la textul literar a creat dificultati elevilor care nu au fost obisnuiti la clasa sa emita judecati de valoare sau idei proprii", a declarat Camelia Gavrila, inspector scolar general
In urma analizei facute de conducerea Inspectoratului Scolar cu privire la sustinerea tezelor unice, au iesit la iveala mai multe probleme. Printre neregularitatile care s-au inregistrat s-a numarat si faptul ca textul propus in cadrul variantei de subiect la limba romana pentru clasa a VIII-a nu a fost prea inspirat ales, generand uneori interpretari dintre cele mai hilare. De asemenea, la unii itemi, formularile au fost defectuoase, un exemplu fiind cerinta "Precizeaza un inteles al adjectivului fermecate", la care elevii au oferit un sinonim, in loc sa ofere interpretarea valorii stilistice.
"Desi variantele au respectat structura propusa prin varianta comunicata anterior ca model de catre Consiliul National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamantul Preuniversitar, prin postare pe site-ul Ministerului Educatiei, acestea au pus mai multe probleme elevilor. Printre acestea, exprimarea unei opinii personale cu privire la textul literar a creat dificultati elevilor care nu au fost obisnuiti la clasa sa emita judecati de valoare sau idei proprii. De asemenea, in forma initiala, existau neconcordante intre subiect si barem, deficienta remediata ulterior", a declar