Un domn cu care iau legatura prima data, domnul Manolea, scrie un comentariu interesant legat de prezentul articol. Salut tinuta intelectuala mai mult decat acceptabila a textului „contra”.
In primul rand, trebuie mentionate ariile (destul de importante) unde suntem de acord. Suntem in acord ca tamtamul televizat, politizarea si insuficienta explicare a resorturilor unor politici publice au daunat. Suntem de asemenea in acord ca desi CNP-ul nu este secret, are, conform legilor de prelucrare a datelor persoanei,un caracter particular.
Trei precizari aici. Prima: tocmai legea cu privire la protectia datelor impiedica momentan atat centralizarea, cat si verificarea incrucisata intre datele de la recensamant si cele de la Evidenta populatiei, fisc si case de pensie. De aceea, legea in baza careia se efectueaza prezentul recensamant creaza un fel de „borcan” in care ar trebui sa se desfasoare recensamantul si toate operatiunile lui, in cadrul INS, fara alte interventii din alta parte. Doi: functionalitatea statului roman si bazele de date create de diverse institutii folosesc acest CNP ca element definitoriu, in acelasi mod in care bancile folosesc CNP-ul ca element al bazlor lor de date. Putea fi numarul de pasaport, putea fi un cod unic de la asigurarile sociale, cum este in Marea Britanie, dar fiecare stat are un astfel de cod individual de identificare. La noi se intampla sa fie CNP-ul, motiv pentru care si prelucrarea datelor de la recensamant are nevoie de acest mult discutat CNP. Trei: cetatenii deja scriu acest CNP unde vrei si unde nu vrei: pe simple cereri,pe bilete de bingo, cand extrag trei lei din contul lor de la banca, pe biletele compensate CFR,cand il impartasesc vecinului de la trei sa le ia pensia si sa semneze in locul lor, cand ridica un pachet de la posta, etc. A sustine ca s-a facut o mare gaura in cer prin simpla solicitare a acestui