Era firească organizarea unui Festival dedicat muzicii de orgă în condiţiile în care - iată, încă de la începutul acestui an - Studioul de Concerte Radio dispune de un instrument realmente performant, cel mai important de acest fel din ţară, o mare orgă de tip romantic „upgradată", cum se spune astăzi în limbaj curent, la nivelul tehnicii electronice actuale.
Din câte am dedus este vorba de unul dintre cele mai importante instrumente de acest fel din întreaga Europă de Est. Şi nu este puţin lucru. Căci tradiţia muzicii dedicate acestui instrument este modestă în teritoriile de la sud de Carpaţi şi este cu totul importantă în interiorul arcului carpatic, în Transilvania, tradiţie dezvoltată, evident, prioritar, în zona muzicii de cult.
Organizat de Direcţia artistică a Orchestrelor şi Corurilor Radio, Festivalul s-a dovedit a fi o realizare importantă, legitimă; .. .la nivelul intenţiilor, şi inegală la cel al realizărilor propriu-zise. Este un început de drum. O promisiune pentru viitor. O firească încercare de a resuscita astăzi interesul bucureştenilor pentru un imens şi inestimabil tezaur de valori. Au apus demult timpurile în care recitalurile bucureştene de orgă, serile de muzică susţinute de mari organişti precum Helmut Platner şi Horst Gehann sau Mihai Rădulescu, făceau deliciile melomanilor bucureşteni în anii '60 - '70 ai secolului trecut. Publicul este altul. S-au primenit generaţiile de muzicieni. Gusturile s-au schimbat. Nu întotdeauna în bine. Răzleţe, susţinute o dată la câţiva ani, recitalurile de muzică bachiană, spre exemplu, nu mai mobilizează - ca în alte timpuri! - un public foarte numeros. Tocmai acesta este rostul Festivalului „Seri cu orgă la Sala Radio", anume acela de a stimula astăzi interesul bucureştenilor pentru muzica de orgă, o literatură muzicală cu totul aparte ce se extinde pe o perioadă de aproximativ