ANCOM şi-a depăşit competenţele prin decizia care obligă operatorii telecom să furnizeze clienţilor un set de informaţii legate de tarifele şi serviciile prestate, iar Orange, Vodafone, Cosmote şi Telemobil au contestat în justiţie, individual, actul normativ, au declarat ieri, reprezentanţii Asociaţiei Operatorilor Mobili din România (AOMR).
Potrivit Asocitatiei, obiectul contestării în justiţie a deciziei ANCOM o constituie depăşirea competenţelor de normare ale instituţiei, în condiţiile în care protecţia consumatorilor este asigurată atât printr-un cadru legislativ solid, cât şi prin acţiunile autorităţii de profil.
"Prin acţiunea în justiţie, membrii AOMR sunt consecvenţi poziţiei exprimate în mai multe rânduri faţă de decizie. Reiterăm şi pe această cale că informarea este o îndatorire de bază faţă de clienţi şi că membrii AOMR au făcut şi fac eforturi vizibile pe această cale. De altfel, o bună parte din prevederile deciziei ANCOM se regăsesc în politicile comerciale ale membrilor noştri sau sunt în curs de implementare".
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), Cătălin Marinescu, a declarat ieri că Orange şi Vodafone au contestat în instanţă decizia ANCOM cu privire la obligativitatea de a furniza clienţilor un set de informaţii legate de tarifele şi serviciile prestate.
Potrivit deciziei ANCOM, viitorul client al unui operator de telecomunicaţii va dispune de un set de informaţii cu privire la planul tarifar, valoarea acestuia pentru perioada iniţială şi serviciile incluse (abonament, extraopţiuni, terminal achiziţionat) cu toate taxele incluse, precum şi tarifele pentru apelurile naţionale, convorbirile în orele de vârf/în afara orelor de vârf şi condiţiile de utilizare a minutelor şi creditului incluse.
De asemenea, AOMR consideră că decizia ANCOM nu a fost justificată de