Cine şi-ar fi imaginat acum câţiva ani un model MINI cu patru uşi? Probabil că nimeni, deşi un semn discret a existat, cu Clubman pe post de avangardă, care a adus în premieră o a treia portieră cu deschidere inversă pe partea dreaptă. În orice caz, Cooper S Countryman este cu totul altceva decât a obişnuit MINI să dezvăluie până la apariţia sa. Acum nu mai vorbim despre „bomba” care se strecura ca o nălucă prin hăţişurile traficului urban, ci deja despre un SUV miniatural. Sau, poate mai bine spus, despre un crossover, cu tracţiune 4x4 integrală.
Dimensiunile sale vorbesc singure. Este cel mai mare model MINI construit vreodată, având o lungime de peste patru metri (4.110 mm). Estetic, maşina păstrează foarte bine, chiar dacă nu intact, spiritul mărcii. Pur şi simplu, pare un MINI care a crescut, s-a dezvoltat şi acum a ajuns la maturitate, dar liniile sunt aceleaşi şi este imposibil să-i încurci „ADN-ul”. Supradimensionate faţă de modelul de origine, trăsăturile lui Countryman rămân însă la fel de atrăgătoare. Maşina place, este remarcată instantaneu, iar lumea întoarce capul. Aşa cum se întâmplă de fapt cu mai toate MINI-urile. Este totuşi un pic mai agresivă, mai fioroasă, senzaţie generată deopotrivă de grila frontală mare şi de aerul de robusteţe pe care îl respiră.
Nici la interior nu sunt diferenţe fundamentale faţă de un MINI obişnuit. De data aceasta însă, constructorul a imprimat o puternică notă de versatilitate. De exemplu, locurile din spate pot fi patru sau cinci, în funcţie de opţiunea clientului.
În mod normal, Countryman vine cu patru locuri în habitaclu, inclusiv pasagerii din spate primind aceleaşi reglaje manuale ca şi cei din faţă. Tot aici apare şi altă noutate, respectiv sistemul MINI Central Rail, practic un ax longitudinal amplasat între cele două scaune, care permite montarea unor dispozitive de depozitare varia