In spatiul care, pana acum cateva zile, era cunoscut sub numele de "Caminul Artei" a fost "scoasa la vedere", pentru prima oara in mod public, o mica parte din ceea ce pana nu de mult reprezenta patrimoniul de obiecte de arta al Uniunii Artistilor Plastici. Cum, cu o luna de zile in urma, acest organism reprezentativ al breslelor artistice a fost evacuat din sediul sau din str. Nicolae Iorga 12, acest fond de valori artistice, adunat de-a lungul a cateva decenii, a intrat intr-un soi de bejenie! In cautarea de domiciliu stabil, acest pretios fond de lucrari de arta a poposit deocamdata in salile de la parterul si etajul fostei galerii din str. Biserica Enei nr.16.
Unde, tot cu titlu de provizorat, liderii actuali ai UAP au instituit o forma tranzitorie de conservare, dar "la vedere", a propriei Colectii de arta moderna si contemporana. Intr-o prima repriza expozitionala, inaugurata intr-o atmosfera de dureroasa resemnare acum cateva zile, sunt reunite lucrarile de pictura, grafica si sculptura a 60 de artisti, cu piese realizate in ultima jumatate de secol.
Oficial, evenimentul este patronat de Centrul de Arte Vizuale al Uniunii Artistilor Plastici Bucuresti, initiativa implinita prin stradaniile curatoriale ale unor inimoase si prestigioase artiste contemporane - Marilena Preda Sanc si Marilena Murariu.
Centrul mai sus numit este tot o creatie de circumstanta a actualei conduceri operative a Uniunii, pana la lamurirea situatiei dramatice in care se afla din aceasta vara institutia tutelara a breslelor artistilor plastici autohtoni. Centrul si rosturile sale trebuie intelese ca atare, semnificatia lor depasind limitele unui simplu si obisnuit eveniment expozitional.
Prin continutul ei, "Colectia Uniunii" intruneste calitatile unui compendiu sui-generis de istoria artelor contemporane romanesti, in cateva dintre aspectele ei stilistic