Anatol Şalaru, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor din Republica Moldova spune că soluţia de transmitere a CFM în concesiune căilor ferate din Rusia, i-ar fi fost prezentată de Miron Găgăuz, fost director la întreprindere, în prezent deputat comunist. Ultimul susţine că aceasta a fost doar una din cele trei opţiuni şi că a propus organizarea unei licitaţii pentru transmiterea în concesiune a căilor ferate.
„Calea Ferată din Moldova a rămas în urmă cu cel puţin 15 ani faţă de întreprinderile de profil din spaţiul ex-sovietic şi riscă să intre în faliment fără reforme şi investiții în modernizare", declară Anatol Şalaru, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor.
Potrivit lui, CFM a ajuns într-o situație dezastruoasă atât din cauza managementului defectuos, cât şi de pe urma furturilor şi cheltuielilor enorme.
„După felul cum a fost gestionată CFM în perioada guvernării comuniste, rezultă că totul se făcea pentru a o aduce la faliment. Următorul pas era transmiterea în concesiune Rusiei, aşa precum a procedat Armenia", acuză Şalaru.
Pe de altă parte, fostul director al CFM, Miron Găgăuz, spune că aceasta a fost doar una dintre soluțiile pe care le-a propus pentru modernizarea întreprinderii și că nu a insistat ca anume Căile Ferate Rusiei s-o administreze. „Am propus să fie organizată o licitație internațională. Decizia urma să fie luată la nivel politic", explică Miron Găgăuz, în prezent deputat comunist.
UZINĂ LA BASARABEASCA
Anatol Șalaru spune că circa 90% din trenuri sunt uzate şi doar Ucraina şi Rusia mai acceptă ca acestea să transporte mărfuri şi pe teritoriul lor. Din aceste motiv se caută investitori pentru construcţia unei uzine de renovare. „Un vagon nou costă circa un milion de euro, în timp ce unul renovat doar 300-400 mii de euro", a explicat oficialul.
Anul trecut, șeful de la Tr