Originar din Reghin,Liviu Burian este implicat activ în procesul de învăţământ francez în cadrul Liceului General şi Tehnologic Condorcet din Saint-Quentin, Franţa. Despre sistemul de învăţământ francez, despre asemănările şi deosebirile între bacalaureatul românesc şi cel francez în interviul care urmează :
Reporter : Cine este profesorul Liviu Burian ?
Liviu Burian : Sunt născut la Reghin, devenit profesor de fizică în 1986 după un parcurs ştiinţific (Şcoala Generală nr. 5 Reghin 1978, Liceul de Informatică Cluj 1982, Facultatea de Fizică Bucureşti 1986). Am avut şansa de a primi un post la Liceul Industrial Nr. 1 Reghin, într-un colectiv ambiţionat în a reda o imagine de reuşită liceului. Perioada 87-91 au fost ani de frumoasă colaborare cu colegi precum Bojte Willy, Ioan Săcărea, Birthler Lidia, Kinczel Lajos. Am avut ocazia de a lucra cu clase diverse, mate-fizică, cu rezultate naţionale la olimpiada de fizică, precum şi cu clase industriale.Schimbările de după 1989 şi începutul declinului condiţiei profesorului au făcut să emigrez în Franta în 1991. Singur într-o nouă lume, fără o recunoaştere a diplomelor, ci doar al unui nivel de studii, am reluat studiile, făcând un DEA şi o teză în domeniul fizicii aplicate. Dupa cei 5 ani de cercetare, o alegere s-a impus din nou, între o carieră de laborator – cercetare sau învăţământ. După câţiva ani de catedră la toate nivelurile, am devenit din 2006, prin concurs, manager de unităţi de învăţămînt – adică director de scoli. Actualmente sunt în post la Liceul General şi Tehnologic Condorcet din Saint-Quentin
Rep. : Cum a fost acomodarea cu sistemul de învăţământ francez ?
L. B. : În afara unei acomodări generale, inerentă oricărui emigrant, a fost o perioadă de acomodare şi cu sistemul şcolar secundar. Pe de-o parte datorită multitudinii de filiere şi orientări posibile ale elevilor, cât şi menta