Mâncarea gătită acasă şi serile petrecute în faţa micului ecran. Acestea sunt soluţiile anticriză aplicate de români, care au renunţat şi să mai iasă la bere. Sursa: Arhiva EVZ
Anul trecut, consumul de ulei a sporit, în vreme ce numărul cumpărătorilor a rămas constant, ceea ce arată că românii „au gătit mai mult în cadrul gospodăriei”, potrivit unui studiu realizat de GfK. Mai mult decât atât, preţul mediu pentru un litru de ulei, comercializat pe piaţa românească, s-a redus cu aproape un sfert anul trecut comparativ cu 2008. Uleiul din floarea soarelui poate fi cumărat în prezent cu aproximativ 5 lei pe litru.
Cafeaua este unul dintre produsele pe care românii au continuat să le cumpere şi pe timp de criză, mai ales că producătorii au afişat preţuri promoţionale pe parcursul anului 2009. Astfel, ei au reuşit să atragă un număr mai mare de clienţi, ceea ce a condus la creşterea consumului.
Cafeaua vrac, detronată
Gusturile românilor s-au schimbat, în sensul că au preferat cafeaua ambalată, în defavoarea celei vrac. Schimbarea comportamentului consumatorilor a fost determinată de reducerea preţurilor la sortimentele de cafea ambalată. În plus, dacă mulţi români alegeau să îşi cumpere cafea gata preparată, în 2009 au ales să pregătească acasă licoarea aromată.
Românii nu au mai ieşit nici la bere, ceea ce a condus la creşterea consumului casnic, se arată în studiul citat. Cele mai cumpărate sortimente de bere au fost berea la PET şi la cutie.
Iaurtul cu fructe, prea scump
Abundenţa reclamelor la iaurt i-a convins pe numeroşi români să achiziţioneze asemenea produse. Dacă în anii trecuţi, consumatorii români au fost atraşi de sortimentele de iaurt cu fructe, în 2009, ei au ales iaurtul simplu, mai ales că acesta este mai ieftin decât cel cu fructe.
„Gospodăriile au fost