Primul monovolum produs de constructorul de la Mioveni va fi lansat la Salonul Auto de la Geneva. Maşina va fi asamblată la fabrica Renault din Tanger, piesele provenind din România
Dacia va scoate la primăvară primul model care va fi fabricat exclusiv în afara României. Denumit Lodgy, după "botezul” oficial primit săptămâna trecută, la Paris, în cadrul prezentării unei versiuni de competiţie care va fi pilotată de Alain Prost la Trofeul Andros, noul model va fi o maşină de familie cu şapte locuri. Acest lucru care nu este o premieră pentru Dacia, care a mai oferit acelaşi număr de pasageri în cazul lui Logan MCV, dar caracteristicile viitoarei apariţii vor fi cu totul altele.
Ieri, britanicii de la Car Magazine au publicat o primă fotografie a lui Lodgy, fără să precizeze sursa acesteia. Totuşi, după toate aparenţele, avem de-a face chiar cu modelul de serie, care va fi promovat în curând de Dacia pe canalele oficiale. De altfel, constructorul de la Mioveni a anunţat ieri că lansarea mondială va avea loc în martie 2012, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Conform celor de la Car Magazine, maşina va avea o lungime de 4 metri şi o lăţime de 1,9 metri, dimensiuni care o vor situa între modelele Modus şi Scenic ale celor de la Renault. Lodgy nu va ieşi însă de pe banda tehnică a uzinei argeşene, ci va fi asamblată în Maroc, la Tanger, din seturi CKD care vor fi produse în România. Dincolo de motivele tehnice care ar fi făcut imposibilă execuţia unui al şaptelea model pe acelaşi banc de lucru, au contat şi raţiunile de expediţie: uzina Renault de la Tanger este la numai câţiva zeci de kilometri de Spania, iar livrarea în Europa se poate face mult mai uşor datorită reţelei de autostrăzi. Deocamdată nu există informaţii privind motoarele care vor înzestra monovolumul, dar este aproape cert că, cel puţin în prima fază, motorizările vor proveni în b