Cifra de afaceri a companiei Construcţii Aeronautice Ghimbav a scăzut drastic în primul semestru al acestui an, de la 2,706 milioane de lei la 1,659 milioane de lei (mai mult de 40%), în condiţiile în care producţia vândută a companiei a scăzut de la 2,587 milioane de lei la 1,568 milioane de lei.
Pierderile companiei braşovene s-au accentuat, crescând de la 1,485 milioane de lei la 2,317 milioane de lei, în condiţiile în care veniturile au crescut de la 932.116 lei la 1,662 milioane de lei. Cheltuielile au cunoscut o creştere mai accentuată, de la 2,417 milioane de lei la 3,979 milioane de lei.
Explicaţia acestor pierderi este potrivit raportului remis către Bursa de Valori Bucureşti, existenţa datoriilor istorice repartizate companiei la înfiinţarea acesteia prin divizarea IAR Ghimbav şi scăderea drastică a comenzilor externe determinată de criza mondială, tradusă prin anularea în aprilie 2009 a comenzilor de către Liberty Aerospace, mai ales că acestea au reprezentat 60% din afacerile companiei braşovene în anii trecuţi. Pentru anul în curs, comenzile au fost reduse de către americani la 9%, cu posibilitatea reluării acestora abia anul viitor. Un alt motiv ar fi întârzierea încheierii contractelor subsecvente pentru lucrări necesare aeronavelor din dotarea Aeroclubului României, principalul partener intern al companiei, pentru care există un contract cadru valabil până în anul 2010.
Debitele acumulate de către ICA Ghimbav către bugetul consolidat al statului se ridică la 11,236 milioane de lei.
Acţionarii companiei Construcţii Aeronautice Ghimbav au decis ca în prima etapă a procesului de restructurare să părăsească societatea 89 de salariaţi, toţi urmând să beneficieze de salariile compensatorii oferite prin Ordonanţa 95/2002. În cea de-a doua etapă, care va avea loc tot în primăvara anului viitor, ca şi în cazul IAR, urmează să părăsea