Camera de Comerţ şi Industrie (CCI) Braşov a fost ieri gazda seminarului „TVA după aderare”. Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Eugen Cio-rici, a anunţat că evenimentul face parte dintr-o campanie amplă de informare a contribuabililor cu privire la schimbările pe care le-a suferit legislaţia din domeniul TVA după aderarea României la Uniunea Europeană.
„Campania de instruire şi informare necesară în vederea introducerii cu succes în România a acquis-ului comunitar în domeniul TVA” este un proiect de asistenţă finanţat din fonduri PHARE, bugetul alocat fiind de 600.000 de euro. Proiectul are două componente - de instruire şi de informare. Deja, prin cadrul acestui proiect, au fost instruiţi aproximativ 500 de inspectori fiscali, urmând ca alţi 600 să primească instruire până la încheierea proiectului, în septembrie 2008. Ieri, la Braşov, a demarat, practic cea de-a doua componentă – campania de informare a contribuabililor, scop în care ANAF a editat peste 100.000 de broşuri şi 1,5 milioane de pliante care vor fi distribuite prin intermediul direcţiilor teritoriale ale finanţelor publice. Lucian Voinescu, directorul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Braşov, a declarat că scopul acestui program de informare este fluidizarea relaţiei dintre inspectorii fiscali şi contribuabili.
Mariana Vizoli, director al Direcţiei Legislaţie în domeniul TVA din cadrul Ministerul Economiei şi Finanţelor, spune că cele mai mari greutăţi întâmpinate de contribuabilii români după aderare au fost cele ale companiilor care operau în sistem lohn.
România - un exemplu pentru statele UE
Serge Mary, consultantul trimis de PriceWaterHouse pentru a implementa proiectul de instruire şi informare finanţat din fonduri europene, a declarat că România este un exemplu pentru ultimele state care au aderat la Comunitatea Europeană, d