Cea mai mare parte a companiilor sunt de părere că efectele crizei vor fi vizibile şi după finele acestui an, potrivit unui studiu realizat de compania internaţională de consultanţă în management Horváth & Partners cu privire la consecinţele şi măsurile luate privind situaţia de criză. Respondenţii raportului au fost din rândul top managerilor din companiile din Germania, Austria, Elveţia, Ungaria şi România, din industrii de piaţă precum auto, construcţi
Cea mai mare parte a companiilor sunt de părere că efectele crizei vor fi vizibile şi după finele acestui an, potrivit unui studiu realizat de compania internaţională de consultanţă în management Horváth & Partners cu privire la consecinţele şi măsurile luate privind situaţia de criză.
Respondenţii raportului au fost din rândul top managerilor din companiile din Germania, Austria, Elveţia, Ungaria şi România, din industrii de piaţă precum auto, construcţii, chimice, producţie de bunuri industriale, IT, comerţ, servicii, trasporturi, utilităţi sau bancar şi asigurări, acestea fiind şi cele mai afectate domenii de criza economică mondială.
Românii râmân optimişti
Cercetarea Horváth & Partners a arătat, o dată în plus, că optimismul de pe piaţa din România se păstrează încă, jumătate dintre companii declarând că nu se află în criză.
„Optimismul autohton însă se păstrează, astfel că 50% din companiile intervievate spun că acestea nu se află în criză, chiar dacă numărul comenzilor a scăzut dramatic în cele mai multe cazuri”, arată studiul realizat de Horváth & Partners.
De asemenea, referitor la măsurile planificate de companiile din mediul local de afaceri, acestea sunt creşterea transparenţei şi îmbunătăţirea sistemelor de control, dar şi creşterea volumului de afaceri. Mai puţin importante sunt măsurile legate de stabilizarea cifrei de afaceri, dar şi cele privind reducerea costuri