La o lună şi jumătate de la lansarea proiectului, două dintre cele nouă linii turistice se desfiinţează din lipsă de călători. Dacă la 1 august iniţiatorii proiectului puneau pariu că liniile turistice vor fi un megasucces, acum rateul se vede la drumul mare: autobuzele circulă mai mult goale.
Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) a anunţat ieri că traseul 5, care circula din piaţa Sf.Vineri la Ciorogârla, şi traseul 8, cu ruta Piaţa Presei Libere – Piaţa Sf. Vineri – Biserica Sf. Voievozi din Hulubeşti, se desfiinţează.
Decizia justificată de lipsa de interes a călătorilor pentru aceste rute a şi fost pusă în aplicare începând din acest weekend.
“Pur şi simplu nu a mai fost cerere pentru aceste trasee. Autobuzele circulau cu unul sau doi călători şi atunci am decis să suspendăm liniile. Probabil că aşa se va întâmpla la iarnă şi cu traseul care ajunge la Comana, pentru că va fi zăpadă. În prezent acesta este cel mai căutat traseu”, a declarat Adrian Criţ, director al RATB. Noul şef al regiei nu a putut preciza nici pierderile, nici valoarea investiţiei în cele două trasee.
„Blestemul” rutei Capitală-Ilfov
După ce în luna iunie a acestui an, municipalitatea a decis suspendarea transportului în Ilfov din cauza unor datorii mai vechi neplătite, la 1 august, reprezentanţii RATB şi cei ai Ministerului Turismului au lansat nouă linii de transport pentru vizitarea obiectivelor turistice din judeţele Ilfov şi Giurgiu.
Cu un bilet care valorează 15 lei dus-întors, bucureştenii puteau pleca, în fiecare weekend, din trei locaţii, Ghencea, Piaţa Presei Libere şi Piaţa Sf. Vineri spre destinaţii ca mănăstirile Căldăruşani, Balamuci, Cernica, Pasărea, Comana sau către biserici precum Sf. Vineri, SF Ilie de Călugăreni, Sf. Voievozi din Hulubeşti sau Biserica Adormirea Maicii Domnului din Călugăreni.
„Cred