Numărul firmelor care acordă prime de Paşte a crescut faţă de anul trecut, însă sumele pe care acestea le oferă angajaţilor au scăzut în 2012 faţă de 2011.
Astfel, media primelor acordate anul trecut a fost de aproximativ 305 lei (70 euro) /angajat, în timp ce anul acesta nivelul mediu al primelor va fi sub 230 lei (52 euro) /angajat, se arată într-un studiu realizat de Paylogic, firmă din domeniul externalizării serviciilor de calcul salarial şi administrare de personal.
"Marea majoritate a companiilor au ales ca model de acordare a primelor tichetele cadou. Această decizie este influenţată şi de posibilitatea ca această cheltuială să devină deductibilă", menţionează studiul citat.
Ancheta a fost realizată pe baza informaţiilor furnizate de 67 de firme private din domenii precum auto, medical, financiar şi servicii şi având un număr total de angajaţi de 11.487. Şase din zece firme participante la studiu au precizat că vor acorda prime de Paşte în acest an. În 2011, procentajul firmelor care acordau prime de Paşte a fost de 47.5%.
Pe de altă parte, un studiu al Consulteam, unul dintre furnizorii de servicii de consultanţă în resurse umane, relevă că doar 20% dintre companiile multinaţionale cu filiale în România acordă angajaţilor bonusuri de Paşte, în special, din cauza condiţiilor economice ale ultimilor doi ani.
În medie, un angajat al unei astfel de companii primeşte o primă de Paşte cuprinsă între 200 şi 500 de lei. În cazul companiilor mici, angajatorii găsesc metode alternative la astfel de bonusuri, cum ar fi acordarea unor vouchere cu valori simbolice.
"În companiile mici bugetele alocate primelor de sărbători sunt evident mai mici, iar angajaţilor li se poate oferi o zi liberă în plus, vouchere cu valori mai mici, directorul îi poate invita pe angajaţi la masa de prânz, tendinţa pieţei fiind de diminuare a acestor prime f