Tribunalul Bucuresti a dispus marti, 2 iulie, obligarea Orange Romania la plata sumei de aproximativ 5.000.000 Euro, intr-un litigiu cu dealerul de produse telecom Fonomat, au precizat pentru HotNews.ro reprezentantii casei de avocatura Tuca Zbarcea & Asociatii, care au reprezentat dealerul in acest dosar. Orange are dreptul de a formula apel in termen de 15 zile de la comunicarea acestei decizii.
Tuca Zbarcea & Asociatii a reprezentat Fonomat, cel mai mare dealer independent de produse si servicii telecom, detinut de fondul de investitii spaniol GED, intr-un litigiu impotriva Orange Romania, avand ca obiect obligarea acestei din urma societati la plata indemnizatiei la incetarea contractului de agent, in temeiul dispozitiilor art. 22 din Legea nr. 509/2002 privind agentii comerciali permanenti, precum si la plata despagubirilor pentru acoperirea prejudiciului suferit de Fonomat, ca urmare a neexecutarii si/sau executarii necorespunzatoare a obligatiilor contractuale asumate de catre Orange Romania.
La data de 2 iulie 2013, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VI-a Civila a dispus obligarea Orange Romania la plata sumei de aproximativ 5.000.000 Euro, cu titlu de indemnizatie de agent si despagubiri derivand din modul de aplicare a clauzei 'claw back' din contractul de agent autorizat Orange, precum si la plata dobanzii legale aferente.
"Solutia a fost pronuntata de instanta dupa aproximativ 3 ani de la data introducerii actiunii, fiind rezultatul unei strategii complexe de aparare, bazata pe o solida argumentatie juridica si un probatoriu adecvat administrat in cauza. Nu in ultimul rand, trebuie remarcat caracterul inovator al hotararii pronuntate de Tribunalul Bucuresti, atat in raport de specificul cauzei, cat si de lipsa unei jurisprudente nationale relevante in materie", a declarat Christina Vladescu, Avocat asociat in cadrul Tuca Zba