Compania suedeză de sisteme de securitate auto Autoliv a reluat, la începutul acestei săptămâni, producţia în cele două fabrici pe care le deţine în România, la Braşov şi la Lugoj.
La fabrica din Braşov producţia a fost oprită de pe 15 decembrie, iar fabrica din Lugoj, din 18 decembrie. Ionel Fierbinţeanu, directorul Autoliv România, spune că programul fabricilor a fost orientat în funcţie de cerere.
El a mai spus că toţi angajaţii Autoliv din România au contracte de muncă permanente şi că firma nu va apela la concedieri. „Deocamdată am îngheţat angajările. Alături de cei 2.500 de angajaţi, din care 1.600 numai la Braşov, pe care îi avem în prezent, trebuia să mai recrutăm 300 de persoane, dar am renunţat la acest plan. Concedierile sunt ultima măsură la care ne gândim, deoarece am investit mult în oamenii noştri. Numai la Braşov am investit anul trecut în 15.000 de ore de şcolarizare. Slaba calificare necesită până la doi ani de pregătire suplimentară a fiecărui angajat şi am alocat mulţi bani pentru asta, iar noi vrem să ne păstrăm oamenii”, a explicat Fierbinţeanu. „Totuşi, nu vreau să se înţeleagă că suntem o victimă a crizei financiare. Noi facem aceste pauze de sărbători în fiecare an”, a explicat sursa citată.
Românii nu mai
cumpără maşini
Fierbinţeanu este speriat de amploarea dată de presă crizei. „Dacă ziarele scriu zilnic de criză, oamenii îşi ţin banii în buzunare şi nu mai cumpără maşini. Ar trebui să educăm oamenii să facă aceste investiţii, pentru că această criză este dată de oameni, prin faptul că nu îşi mai cheltuie banii decât pe mâncare, băutură şi haine”, a explicat directorul general Autoliv România.
De altfel, boardul Autoliv România se afla ieri în plină analiză a comenzilor şi modului de lucru pe anul 2009, după ce o parte din clienţi au anunţat că au închis temporar o serie de fabrici.
Grupul Au