Dupa ce recesiunea a afectat producatorii de computere, cumparatorii de PC-uri se “bucura” de aceasta stire, avand in vedere reducerile de preturi, scrie Wall Street Journal.
In efortul de a creste vanzarile, producatorii de PC-uri ca Hewlett-Packard si Dell si-au modificat linia de produse pentru a atrage consumatorii economicosi. Netbook-urile, acele mini-laptop-uri cu un ecran mic si cu procesoare cu o putere redusa, care se vand pentru mai putin de 500 dolari, au castigat rapid popularitate, dupa ce producatorii au lansat noi modele. In ultimele luni, companiile de computere au inceput sa vanda masinarii hibrid care au inceput sa stearga diferentele dintre netbook-uri si laptop-urile traditionale in termeni de pret, marime si capacitate a procesorului.
In aceasta luna, H-P a lansat laptop-ul cu o diagonala de 12,1 inci, Pavilion dv2, cu un pret de 699 dolari (539 euro). Laptop-urile produse anterior de companie cu aceasta dimensiune erau considerate de nisa si costau cel putin 899 dolari. Noul model nu are un driver intern pentru CD, dar vine cu unul extern care se poate conecta la PC. Dell ofera un netbook cu o dimensiune de 12 inci, Inspirion Mini 12, care are aceeasi dimensiune ca unul obisnuit, si este vandut pentru 399 dolari (307 euro).
Rivalii asiatici Acer si Lenovo si-au extins programul de reduceri pentru mai mult de jumatate dintre laptop-urile din portofoliu si au preturi mai mici de 800 dolari fiecare. De asemenea, Asustek a introdus noi modele cu preturi mai mici de 350 dolari (270 euro).
Toate acestea inseamna ca 2009 va fi un an perfect de achizitii pentru cumparatorii de PC-uri. In luna februarie, pretul mediu de vanzare pentru un laptop era de 671 dolari (517 dolari), in scadere fata de 864 dolari cat era cu un an in urma, potrivit companiei de cercetare NPD Group.
Stephen Baker, analist al companiei de cercetare N