MySpace, cel mai mare site al retelei sociale din intreaga lume, se afla in discutii cu mai multe casele de discuri pentru a lansa un serviciu gratuit de muzica sustinut de publicitate.
Compania, care face parte din grupul News Corp, a discutat pana acum cu Universal Music, Sony BMG, Warner Music si EMI, potrivit unor surse citate de Financial Times.
In timp ce anumiti directori au caracterizat tratativele de acest fel ca fiind preliminarii, altii au marturisit ca acestea au decurs bine si chiar au avansat. MySpace a refuzat sa comenteze asupra acestor zvonuri, la fel si casele de productie.
Un obstacol in calea celor de la MySpace l-ar putea constitui nevoia de a rezolva un proces inca in derulare cu cei de la Universal Music. Acestia din urma au dat in judecata MySpace in noiembrie 2006, acuzandu-i de furt, prin permiterea utilizatorilor de a copia cantecele si videoclipurile pe paginile personale fara a cere permisiunea. Cele doua parti se pare ca s-au pus de acord pentru a cadea la o intelegere, conform surselor apropiate companiei.
Daca fuziunea va avea loc, News Corp s-ar alatura celor de la Amazon.com, Wal-Mart si unui alt grup de competitori care incearca sa detroneze suprematia Apple pe segmentul de muzica online prin magazinele iTunes.
Spre deosebire de iTunes, serviciul celor de la MySpace se va concentra in jurul publicitatii. Utilizatorilor li se va permite sa asculte muzica gratis, dupa cum afirma sursele apropiate ale firmei. MySpace va vinde astfel spatii publicitare bazate pe trafic. Servicul va include, totodata, o modalitate de a cumpara cantecele si de a le downloada ulterior, accesand un anumit link.
Mai multe companii, printre care si Spiral Frog, Last FM, Qtrax si Imeem, incearca sa construiasca un sistem de a asculta muzica, serviciu asistat de publicitate. Companiile de inregistrari au venit in ajutorul