Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut, în octombrie anul acesta faţă de aceeaşi luna a anului trecut, cu 17,5%, până la aproximativ 5.600 unităţi. Potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), avem de-a face cu cea mai abruptă contracţie din Europa Centrală şi de Est şi cu cea mai proastă evoluţie din UE cu excepţia Ciprului.
Piaţa auto europeană a crescut, pentru a doua lună consecutiv, cu 4,7%, de la 959.800 la 1.004.000 unităţi, mai ales datorită revenirii puternice a pieţei spaniole, în urma măsurilor de stimulare a vânzărilor de automobile adoptate de guvern.
În Ungaria, numărul înamtriculărilor a urcat în octombrie cu 26,7%, la 5.100 unităţi, iar Polonia a înregistrat o creştere de 19,3%, până la 26.300 de autovehicule. În Bulgaria s-a consemnat o creştere de 11,6%, la 1.687 unităţi. În Cehia, înmatriculările au scăzut cu 3,9%, la 15.300 de unitîţi, în Slovenia au crescut cu 23,1%, iar în Slovacia au avansat cu 37,6%.
Scădere şi pe primele 10 luni
Piaţa românească a scăzut cu 16,5% şi în primele 10 luni ale anului, de la 55.900 la 46.700 unităţi. Singurele ţări unde au fost consemnate declinuri mai abrupte au fost Cipru (-38,5%, la 5.900 unităţi) şi Olanda (-25,4%, la 338.600 automobile).
Livrările la nivelul UE au coborât cu 3,1% de la începutul acestui an, de la 10,327 milioane la 10 milioane unităţi.
Dacia, pe primul loc în UE la creşteri, Volkswagen la număr total
În topul mărcilor, Dacia a înregistrat în octombrie una dintre cele mai solide creşteri din UE. Înmatriculările de autoturisme Dacia în UE au crescut cu 16,8% în luna octombrie, de la 21.000 la 24.500 unităţi.
Marca Renault a consemnat, la rândul său, o revenire solidă, cu o creştere de 14,1%, de la 63.600 la 72.600 unităţi. Livrările de automobile ale grupului Renault în UE au urcat cu 14,8% în luna octom