Automobilul tău va avea de îndurat săptămâna aceasta temperaturi demne de ultima mică glaciaţiune, ninsoarea şi valul de frig cu temperaturi prognozate să ajungă la -20 de grade fiind un test pentru proprietarii ce se vor lupta să menţină maşinile în stare funcţională. Sfaturile de mai jos pot fi un suport real în lupta şoferilor cu gerul năprasnic care oricum va transforma destule maşini în blocuri inerte de metal îngheţat.
Testează cu un densimetru special punctul de îngheţ al antigelului, şi la nevoie completează-l. Dacă pe parcursul verii aţi avut pierderi de lichid de răcire şi aţi completat nivelul cu apă distilată, este posibil ca acesta să-şi fi micşorat densitatea. Ca să asigure un punct de congelare de -35 sau -40 de grade C, densitatea acestuia trebuie corectată corespunzător la un atelier de service. Un sfat de urmat este să nu măsori cu testerul special imediat după ce ai completat întrucât rezultatul poate fi eronat.
Anumite vehicule necesită folosirea unui ulei special de iarnă în sezonul rece. De aceea, verificaţi cu atenţie cartea tehnică a maşinii. La motoarele pe benzină, pornirile frecvente la rece duc la diluarea uleiului cu combustibilul nears. La mersul pe distanţe scurte se acumulează apă în circuitul de ungere, determinând reducerea proprietăţilor de lubrifiere ale uleiului. La motoarele diesel, uleiul se îngroaşă datorită acumulării de funingine. Prin urmare, completarea cu ulei proaspăt se poate dovedi insuficientă.
De ce iarna, cele mai frecvente probleme sunt cu acumulatorii maşinii?
Cu cât este mai frig afară, cu atât curentul de pornire al bateriei ar trebui să fie mai mare pentru a ajuta la pornirea motorului. La temperaturi negative, acumulatorii ar trebui să dea tot ce au mai bun, însă nu se întâmplă aşa întrucât la o temperatură de -20 de grade C capacitatea bateriei scade cu 50% iar la o temperatură de 0 grade C