Deşi organizatorii vor să acopere costurile emisiunii din publicitate şi din SMS-uri, la un calcul făcut de „Adevărul“ este greu de imaginat că acest lucru se va întâmpla. Concursul 100% Adevărat de pe OTV ridică mari semne de întrebare. Pentru a-şi acoperi costurile, organizatorul ar trebui să câştige 530.000 de euro pe ediţie. Emisiunea este organizată de Videoprod Industries, o firmă de apartament înfiinţată în luna mai a acestui an şi deţinută în totalitate de un off-shore, RTMB Production. Premiile acordate în timpul emisiunii vin din partea revistei online
sutalasutaadevarat.ro, o publicaţie făcută „pe genunchi“.
Pentru ca un telespectator să poată participa la această loterie, trebuie să îşi facă, prin SMS sau prin telefonul fix, un abonament la publicaţia online, contra sumei de 3,57 euro. Pentru aceşti bani, utilizatorul primeşte un cod de accesare a site-ului, valabil doar o săptămână.
În fiecare duminică vor fi aleşi, în urma tragerii la sorţi, şase câştigători. Organizatorul promite să ofere, la fiecare ediţie, câte trei autoturisme Mercedes şi câte trei apartamente cu două camere în Bucureşti, aceste premii având o valoare totală declarată de aproximativ 480.000 de euro. La un simplu calcul, pentru o emisiune ce va fi difuzată timp de un an, duminică de duminică, aceste costuri ar putea ajunge la peste 24 de milioane de euro.
Diaconescu îşi propune profit
Potrivit informaţiilor obţinute de „Adevărul“, costurile de producţie a unei emisiuni de amploarea 100% Adevărat nu au cum să depăşească 30.000 de euro, fără premii şi fără onorariile vedetelor, în condiţiile în care o ediţie a emisiunii Surprize, Surprize! costa, în perioada sa de vârf, aproximativ 75.000 de euro.
Totuşi, potrivit estimărilor „Adevărul“, costurile pentru fiecare ediţie a concursului sunt de aproximativ 530.