Aproape 65 la sută dintre români intră pe Internet în principal pentru a afla ştiri sau a citi ziare online. Peste trei sferturi dintre români (85 la sută) utilizează de câteva ori pe zi Internetul, în timp ce 15 la sută petrec pe internet între şase şi zece ore zilnic, relevă un studiu realizat de portalul trafic.ro. O statistică pusă la dispoziţie de către Ministerul Comunicaţiilor şi întocmită de Uniunea Internaţională de Telecomunicaţii (UIT) arată că la nivelul anului 2008 în România existau 12 milioane de utilizatori de Internet, reprezentând 53,9 la sută din populaţie.
Românii mai intră pe Internet să se informeze despre produse (52 la sută), să citească site-urile de divertisment (58,4 la sută), serviciile de poştă electronică (46,97 la sută) sau reţelele sociale (33,81 la sută). Un procent de 37 la sută dintre internauţii români îşi caută un loc de muncă prin intermediul site-urilor de recrutare online, în timp ce 30,16 la sută îşi plănuiesc viitorul concediu cu ajutorul portalurilor de oferte turistice. În 97,24 la sută dintre cazuri Internetul este prima opţiune pentru cei care vor să afle anumite informaţii.
Potrivit cercetării, peste jumătate dintre cei care navighează pe site-urile autohtone sunt bărbaţi (54,55 la sută) , cu o diferenţă de aproape 10 procente faţă de femeile care folosesc Internetul (45,45 la sută).
Cea mai activă categorie de vârstă este cea a utilizatorilor între 20 şi 23 de ani (19,61 la sută), urmată de cei între 24 şi 28 de ani, cu 17.15 la sută, şi 29-35 de ani, cu puţin peste 16 procente.
În proporţie de 45.8 la sută, utilizatorii români de internet au absolvit o f ormă de învăţământ superior şi/sau postuniversitar , iar 32.4 la sută au studii medii .
Din punct de vedere al veniturilor celor care accesează Internetul, acestea variază între 5