PE SCANDURA "Potrivirea actorului pe rol este unul dintre cele mai importante acte de creatie ale regizorului", povesteste regizorul Mihai Manolescu.
Suntem undeva la etajul sapte al blocului turn din "gradina" TVR. Acel bloc turn cu soldati culcati pe burta si geamuri sparte. In iarna se fac 17 ani. Lifturile sunt noi... Stam intr-un colt de hol, sprijiniti de perete, departe de lumea agitata. Tudor Gheorghe...
"Ma aflam la Craiova unde urma sa pun in scena spectacolul «Napasta», de I.L. Caragiale si nu stiam ce solutie sa adopt pentru personajul Ion Nebunul, extrem de complex, din ce unghi sa-l abordez", continua regizorul. "Dar, ca de fiecare data cand ma aflu intr-un asemenea impas, m-am intors la text ca sa-l cercetez mai bine. Intotdeauna acolo e solutia. Ei bine, rezolvarea se afla chiar in prima scena a piesei in care Gheorghe, invatatorul, citeste in ziar o descriere a lui Ion, facuta de un temnicer de la ocna unde fusese Nebunul inchis. «Era bun si foarte simpatic tutulor, in afara de cazurile in care il apuca mania persecutiei», statea scris. Va sa zica, dominanta personajului era «bun si foarte simpatic»."
ECCE HOMO. Intr-o translatie libera facuta m-am gandit ca persoana "foarte simpatica tutulor" de la teatrul din Craiova nu poate sa fie decat Tudor Gheorghe. La inceput m-am indoit de judecata asta, ma temeam sa nu fie pripita. Dar castigul nostru al tuturor in planul spectacolului s-a dovedit a fi mult mai mare decat aceasta simpatie de care se bucura si se bucura si astazi. Asta a fost prima mea intalnire cu actorul Tudor Gheorghe.
UN ACTOR CRESTIN INTR-UN MISTER "Cand ne-am intalnit, nu stiam nimic despre Tudor Gheorghe, desti intuiam ca avea o asezata baza crestina. Nu facea caz de lucrul asta, tocmai din pricina asta. Astfel ca stia ce inseamna si practicarea smereniei. Tarziu am aflat ca aceasta baza o avea temeinic