Proprietarii de magazine din Coreea de Sud au lansat o campanie nationala de boicotare a produselor din Japonia. Masura vine ca urmare a disputelor teritoriale dintre cele dupa tari.
Initiatorii campaniei sustin ca la boicot vor participa nu mai putin de 7,2 milioane de proprietari de magazine. Ei promit ca produse japoneze foarte populare, cum ar fi tigarile Mild Seven, berea Asahi sau electronicele de la Sony vor fi eliminate de pe rafturi.
Mai mult, mecanicii auto au anuntat si ei ca refuza sa mai repare masini de provenienta japoneza, cum ar fi Toyota, Honda sau Nissan.
"Vom continua boicotul pana vom primi scuze sincere din partea guvernului japonez", a declarat unul dintre initiatorii campaniei, citat de CNN.
Coreenii sunt suparati ca Japonia continua sa revendice o serie de insule situate intre cele doua tari, Insulele sunt numite Dokdo de Seul si Takeshima de Tokyo. Insulele se afla acum sub suveranitatea Coreei de Sud.
Vineri, peste 200 de coreeni au participat l aun mitindg de protest la Seul cu ocazia lansarii boicotului, scandand "nu vom vinde ori cumpara produse japoneze". 1 martie este zi libera in Coreea, fiind sarbatorita ziua lansarii miscarii de independenta fata de Japonia, in 1919. Companiile japoneze vizate, Japan Tobacco si Asahi Breweries au refuzat sa comenteze boicotul.
China, la ONU: Japonia ne-a furat insulele! (Video)
Japonia s-a confruntat cu o atitudine similara si din partea Chinei. Mari exportatori precum Toyota si Canon au avut de suferit, toamna trecuta, dupa ce chinezii le-au boicotat produsele in urma unor dispute teritoriale privind niste insule din Marea Chinei de Est.
Proprietarii de magazine din Coreea de Sud au lansat o campanie nationala de boicotare a produselor din Japonia. Masura vine ca urmare a disputelor teritoriale dint