Vinerea Neagră este una dintre cele ai profitabile zile pentru comercianţi, care reduc substanţial preţurile la produsele din portofoliu. Moda a prins şi în România, mai ales în rândul retailerilor online, astfel că aceștia se pregătesc pentru ediția din 2013. Sursa: EvZ
Anul acesta, Vinerea Neagră va fi celebrată pe 29 noiembrie. Această dată, care urmează Zilei Recunoştinţei, dă startul, în tradiţia nord-americană, sezonului de cumpărăturilor pentru Crăciun. An de an, reducerile operate cu ocazia zilei de Vinerea Neagră creează isterie în rândul consumatorilor. Aceştia se aşază la cozi la uşile marilor magazine cu ore bune înainte de începerea programului. Nu puţine au fost cazurile în care clienţi mai puţin agili au fost călcaţi în picioare de mulţimea dornică de a cumpăra cât mai mult, la preţuri mici.
În ultimii ani, nebunia din magazine s-a mutat pe internet. Administratorii magazinelor online au profitat de Vinerea Neagră pentru a-şi spori vânzările. Anul trecut, de exemplu, atât de mulţi clienţi au vizitat magazinele online, încât serverele unora dintre acestea s-au blocat.
În urma campaniei de shopping Black Friday 2012, care a avut loc în perioada 23-25 noiembrie, marii retaileri online au raportat vânzări peste aşteptări. Altex a consemnat vânzări record de peste 15 milioane de euro, Flanco şi eMag au anunţat vânzări de peste 12 milioane de euro.
Anul acesta, consumatorii vor avea din nou ocazia să cumpere produse la reduceri. Cum rezultatele din 2012 au fost mai mult decât încurajatoare, câţiva retaileri s-au gândit să organizeze un fel de pre-campanie, pentru a-şi antrena clienţii în vederea ofertelor de Black Friday. Un număr de 12 magazine online participă la myblackfriday, respectiv Utilul.ro, HotpointRomania.ro, MyPanasonic.ro, B-Mall.ro, PictorShop.ro, FotoHobby.ro, Chicco.ro, BookCity.ro, ZorileStore