Presedintele Consiliului Fiscal, Ionut Dumitru, considera ca taxa speciala la carburanti, de 7 eurocenti pe litru, "nu are nicio logica" in conditiile in care Romania nu absoarbe fondurile europene pentru infrastructura. La randul lor, reprezentantii investitorilor mai mici sau mai mari critica in primul rand impredictibilitatea masurilor fiscale convenite deja de Executiv cu finantatorii externi, pentru 2014, cu 2 luni inainte de aplicare. Din cauza cresterii salariului minim pe economie, de la 800 de lei la 900 de lei, in doua trepte, mii de IMM-uri ar putea sa se inchida sau sa-si reduca activitatea, cu efect negativ direct asupra locurilor de munca.
In urma negocierilor cu FMI si Comisia Europeana, Guvernul a anuntat ca din anul 2014 va introduce un impozit pe constructiile sociale, cum sunt stalpii de electricitate sau generatoarele eoliene, o suprataxa de 7 eurocenti pe litrul de carburanti pentru finantarea cnstructiei de drumuri, majorarea salariului minim pe economie de la 800 de lei la 850 de lei de la 1 ianuarie 2014 si 900 de lei de la jumatatea anului 2014.
Presedintele Consiliului Fiscal, Ionut Dumitru, presedintele Camerei de Comert Germane in Romania, Radu Merica, presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania, Ovidiu Nicolescu, au comentat, pentru HotNews.ro, masurile anuntate de Guvern.
Presedintele Consiliului Fiscal, Ionut Dumitru: Taxa speciala pe carburanti exprima neputinta atragerii de fonduri UE
Ionut Dumitru Foto: HotNews.ro Taxa speciala de 7 eurocenti pe litrul de carburant, destinata finantarii constructiei de drumuri, nu are nicio logica si exprima neputinta Romaniei de a atrage fonduri europene pentru infrastructura, considera presedintele Consiliului Fiscal, Ionut Dumitru, economist-sef al Raiffeisen Bank Romania.
"Taxa speciala pe