Mircea Radu, comisarul OPC Cluj, a pus lacăt pe birourile administratorilor E.On Gaz, în urma reclamaţiilor venite de la clienţi. Furnizorul de gaz a mai fost amendat cu 30.000 de lei după ce abonaţii s-au plâns de lipsa de informare de pe facturile pe care le plătesc.
Şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului (CRPC), Mircea Radu, a declarat război E.On Gaz Cluj, după numeroase reclamaţii primite de la abonaţii societăţii.
Biroul directorului Felician Rus şi cel al departamentului Comunicare au fost sigilate, ieri dimineaţă, la ora 08.00, de către inspectorii CRPC. Cu o zi înainte, compania primise o amendă de 30.000 de lei. Motivul: neregulile apărute în clauzele contractelor de furnizare.
Protecţia Consumatorului a decis să desigileze birourile, după şase ore, chiar dacă iniţial anunţase că vor sta cu lacăt timp de o săptămână.
„Au început discuţiile între reprezentanţii Autorităţii Naţionale de Protecţia Consumatorului şi cei ai Autorităţii de Reglementare în Energie pentru a găsi o soluţie în favoarea consumatorilor", a precizat Mircea Radu, directorul CRPC Cluj. Potrivit acestuia, acţiunea de sigiliu de ieri dimineaţă a fost un „stimulent" pentru companie. „Continuăm să fim cu ochii pe ei", a promis, la final, inspectorul.
Replica E.On Gaz
Reprezentanţii Companiei E.On Gaz România susţin că nu încalcă sub nicio formă drepturile consumatorilor. „Precizăm că preţurile finale ale gazelor naturale pentru piaţa reglementată sunt stabilite de către Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) şi sunt publicate în Monitorul Oficial al României fără includerea TVA-ului, iar clauzele contractului cadru reglementat de furnizare a gazelor naturale precizează explicit faptul că preţul nu conţine TVA", explică reprezentanţii agentului economic.
Mai mult, E.On Gaz consideră că Protecţia Consuma