Fuziunea Delta-Northwest Airlines ar putea reprezenta o mutare logica in peisajul industriei aeriene americane. Cu un nou presedinte, Richard Anderson, si o noua strategie, Delta este gata de expansiune, raporteaza Business Week.
Pentru presedintele Northwest Airlines, Doug Steenland, consolidarea industriei aeriane americane este “inevitabila”. La randul sau, Richard Anderson, noul presedinte al Delta Air Lines, in prezent al treilea operator aerian al Americii, sustine ca achizitia numarului cinci din industrie, Northwest, ar fi intr-adevar benefica companiei.
“Combinatia strategica dintre Northwest si Delta ar putea capata un sens economic si am vrea sa asistam la explorarea acestui potential”, a declarat Matthew Philo, director al MacKay Shields, o companie private de investitii care detine un stoc de 3,1% actiuni in Northwest si 1,8% in Delta.
Este insa timpul pentru o fuziune? Atat Delta, cat si Northwest, isi administreaza situatiile financiare in mod echitabil, daca ne gandim ca in 2005 companiile se indreptau spre faliment, situatie pe care au depasit-o insa, relansandu-se in acest an. Astazi, la Northwest, jumatate din actionari sunt fonduri private de investitii si hedge funds, controland 31% din actiunile companiei. Investitorii sunt cei care asteapta deal-uri profitabile, iar in aceasta industrie majoritatea companiilor aeriene sunt controlate strategic de asemenea fonduri de investitii. De aici si deciziile privind eventualele fuziuni sau achizitii.
In ultimele doua saptamani, analistii au fost surprinsi de posibila fuziune Delta-Northwest. Totusi, Steenland sustinea ca insasi Northwest este rezultatul unor fuziuni precedente. “Credem ca acest trend va continua”, a enuntat acesta, adugand ca “sase operatori domestici americani sunt prea multi”.
Afirmatia nu este noua, ea venind la un an dupa ce presedintele United Airlines