Google este şi în acest an cel mai valoros brand din lume, evaluat la 114 miliarde de dolari, urmat în top de alţi trei giganţi ai lumii IT, IBM, Apple şi Microsoft, în timp ce valoarea celor mai puternice 100 de branduri din lume a crescut cu 4% în ultimele 12 luni, la peste 2.000 miliarde dolari, scrie Mediafax.
Un clasament al celor mai valoroase 100 de branduri din lume, ajuns la cea de-a cincea ediţie, realizat de Millward Brown Optimor pentru WPP, cuantifică în valoare monetară opinia consumatorilor despre branduri.
Potrivit concluziilor studiului din acest an, brandurile puternice şi-au dovedit rezistenţa sporită la efectele recesiunii, iar companiile care au redus anul trecut în contextul crizei bugetele de marketing şi-au dat seama ulterior de importanţa susţinerii propriului brand şi câştigării loialităţii clienţilor în perioade de recesiune, majorând sumele alocate acestor scopuri.
Companiile din sectorul înaltei tehnologii ocupă confortabil primele patru locuri ale top 100: Google conduce clasamentul, cu o valoare a brandului de 114 miliarde de dolari (în creştere cu 14% faţă de 2008), urmat de IBM (86 miliarde de dolari, cu o creştere de 30%), Apple (83 miliarde dolari, 32%) şi Microsoft (76 miliarde de dolari, în stagnare).
Top 10 este închis de Coca-Cola (68 miliarde de dolari, creştere de 1%), McDonald's (66 miliarde de dolari, -1%), Marlboro (57 miliarde de dolari, 15%), China Mobile (52 miliarde de dolari, -14%), General Electric (45 miliarde de dolari, -25%), respectiv Vodafone (44 miliarde de dolari, -17%).
Cea mai puternică creştere a valorii brandului a fost obţinută de grupul sud-coreean Samsung (locul 68, 11 miliarde de dolari, plus 80%).
Cel mai accentuat declin al valorii unui brand care a rămas totuşi în top 100 vine din industria telefoanelor mobile. Nokia a pierdut 58% din valoarea brandului, la mai puţi